Monday, May 2, 2011

pendapat aku tentang "penunggu istana".

habis jer paper csc 134 last week,
terus ambik adik kat uitm,then makan-makan..
and tengok movie ni..
adik dah pesan"kak long aku risau la takut"
aku dengan machooonye membalas"ek elen...rileks sudeyh"..
sebab seblum ni tgk kat tv je kan..
plus if tgk citer hantu kat wayang pn,macam alaaaaaa...dah leh agak amende scene lepas ni..
tapiiiiiiiiiiii.....korang gi la tgk sendiri..
for those,yg tak suka filem melayu pun..
gi la tgk..sbb aura seram tu ada.
last-last...memang tak naik la bulu roma ak kan tengok movie ni..
memang jantung aku dup dap dup dap je setiap scene..
ada la yg part lawak,tak masuk akal dalam criter ni..
tapi...tahap keseraman dia wa cakap sama lu..........
ishkkkkk....memang takkan sama apa yg korang tgk episod seekers seblum2 ni kat tv...

meh aku share sket,perjalanan movie ni...
tak banyak..sket jek..
basically,ni documentary..based on research yg dibuat ttg entiti
nanti korang pi tgk and nilai sendiri...(waaaaaa...promote gituuu).

depa ni ada 5 orang,
amar,mus,fira,sara and yaya..
team sekeers termasuk uncle ada dengan dorang ni jgk..
tapi xlama....
tapi,yaya pun xlama ngan geng dorang ni..
kebetulan,dorang nak buat project paper..
so,dorang pilih istana billah,papan perak sebagai tempat kajian dorang..
aku pelik gak dorang ni...
ape kes nak gi kaji mende tu...
tak takut ka...
kalau aku memang surrender awal2 da..
takpasal2 aku pengsan kalau wat keje gtu..
plus,mak ayah aku memang takkan bagi lah kan...
(hohoho...membebel jap)

pastu,
dorang duk kaji tu dalam masa 15hari..
mula-mula xde mende pape pun la yg terakam kat camera..
aku pun naik bosan gak la sejam yg pertama..
hamekk ko nak dekat habih citer tu..
memang aku tak senang duduk...
tutup mata je..

tp,aku tabik la kat geng dorang ni...nak buat research nye pasal,sanggup tunggu..
tapi,last2.makan diri balik
tapi,tu la dek kerana nak kaji sangat sampai ter buat mende2 yg tak sepatutnya..
ape lagi,marahla si penunggu istana tu...
orang tua-tua ada pesan,pegi masuk hutan ke,gi tempat orang ke..first thing,bagi salam.mintak izin..mulut jangan celupar,jangan bangga sangat,jangan buat bende bukan-bukan..
disebabkan,sorang dua nye pasal..dah jadi insiden yg tak sepatutnya..
and aku pun tak tau apa nasib mereka-mereka ni.

aku rasa nak menangis pun ada,
nak pengsan(kot2 kalau aku kat scene tu)
nak lari pun ada..
sebab berdasarkan apa yg diberitahu ..kisah ni..kisah benar..
so...feeling seram tu memang ada...

habis je cerita tu,aku cakap kat adik aku..
"wey,ko rasa penunggu istana 2 ada x"..
ntah...aku rasa aura seram dia tu lain mcm..
so..cepat2 gi tengok...aku nak tunggu kat astro first lak..

No comments:

Post a Comment