Thursday, May 5, 2011

ABCD





erkk..

ABCD?
hari ni anak anak bukan kita nak belajar ABCD ya anak-anak..

malah bukan buat ABC sekali pun(nyum2..abc..lamo tak minum abc)

tapi.hari ni cik blogger nak share cerita

ala,takde la lebih hangat dr biasa pun.

just a common story




korang pernah tak berdepan dengan keadaan

bila korang cakap A,orang tu cakap B,esk Cakap C,tulat cakap D

a.k.a putar belit la..

kadang aku tak faham jugak dengan spesies manusia mcm ni

buat haru biru hidup orang

and semak keadaan je.

aku selalu berdepan dengan makhluk tuhan macam tu.

kadang tension tahap dewa pun ada

kadang nak remove je orang tu dr hidup aku



tapi,aku tak sampai hati la pulak

masih ada sisi kemanusiaan aku ni.



putar belit tu xper lagi

tak faham bahasa tu lagi satu hal.

kadang nak je backhand org itu

tapi apa kan daya..

kadang-kadang hidup ni buat aku sedar

tak semua yang aku inginkan aku akan dapat (yes its true)



apa aku idamkan

tak mungkin aku akan dapat if aku tak berusaha

tapi kadang kadang usaha aku tu macam sia sia je

nak fahamkan org dengan situasi

nak ajak orang buat baik (even aku sedar aku tak baik mana pun)

semua ni payah.


tapi aku tahu satu hari

semua ni akan berakhir

aku harap apa yg aku rancang

menjadi kenyataan

kadang kadang nak lari dari kenyataan

tapi,mana mungkin?

bak kata mereka "moving with the flow"..


yes,saya tengah harung arus itu..

dan mengharapkan keajaiban

akan berlaku

suatu hari nanti...















No comments:

Post a Comment