Wednesday, May 4, 2011

hari ini





belek berita harian today,
muka depan pasal kematian osama(aku tak mek port)
then,selak lagi dan selak..
berita ttg kematian seorang jurutera yg ditikam
bunuh sbb nak memutuskan hubungan..OMG!


takut seyh..
asal la manusia-manusia zaman moden ni
tak dapat nak berfikir secara waras.
aku kadang pelik-pelik gak.
kadang tu..
asal mereka-mereka ni susah nak menerima kenyataan
bukan ajal,jodoh,maut tu ditangan Allah.


even kita sendiri tak tahu
what will happen in the future
tak dapat nak predict
maybe kita kat atas sekarang
esk lusa tulat kat bawah lak ke.

then,kisah remaja yg lari ikut bf derang ke lombok..
ni aku lg pelik.
kadang aku sll bertanya kat diri aku..
kenapa dorang bertindak sampai mcm tu.
mak ayah besarkan sepenuh kasih sayang
sampai hati dorang balas mcm tu.

yes,infact aku pun xdela baik mana nak judge org mcm tu
aku takde dalam situasi dorang
tapi,kawan..
ingatlah..jauh mana kita pergi
berjaya sampai tahap mana sekalipun
ingatlah,tanpa mak ayah siapalah kita

cerita pasal hal hati dan perasaan ni mmg kompleks
kadang dah haru biru macam sopink kompleks
tapi,se kompleks mana pun masalah
se rumit mana cabaran tu
segalanya tu ada sebab musabab dia
maybe itu ujian Allah

Aku sendiri tak tahu siapa jodoh aku
siapa yg will be my life saviour in the future
siapa yg dapat terima kekurangan aku
siapa yang sanggup susah senang dengan aku


kadang-kadang aku sakit kepala nak fikir
pening.
walhal tak payah fikir pn takpe

tapi,tak fikir pun masalah jugak
so,nak tak nak kene be fair
fikir and tak fikir.

kadang bila aku hang out
best je tgk org lain happy with their couple,husband and wife.
aku teringin nak bahagia macam mereka
tapi..
tak tahu bila bahagia itu akan bakal muncul

mungkin esk
mungkin lusa
tahun depan
hmm..


















































No comments:

Post a Comment