Sunday, May 8, 2011

Hilang seorang takkan sama




Alhamdulillah..
Aku masih bernafas selama 23 tahun kat atas dunia ni.
tak sangka wanita itu sanggup bersusah payah
membesarkan seorang anak perempuan yang belum betah dengan dunia.
masih mencari erti sebenar hidup
masih berseronok
bergelak ketawa dengan kerenah dunia

Mungkin jasa mak aku tak mampu bayar
dengan wang ringgit
hatta segunung emas pun
tak mungkin sama dengan
pengorbanan yang dicurahkan.

teringat lagi masa kecil dulu
dia yang sanggup membelikan itu ini
memberikan apa yang aku mahu

tapi...aku?
hurmmm...
bungkam aku seketika.

kadang kala kita melebihkan orang lain dari dia
kadang-kadang kita lebih selesa bercerita itu dan ini pada orang lain
melainkan dia
kadang-kadang kita sanggup ketepikan dia sebab ingin bersama orang lain.

tergamam aku seketika..
kalau suatu hari nanti,kalau mak dijemput dulu dari aku
bagaimana harus aku meneruskan hidup ini

Semua yang aku lakukan hari ini
semua untuk dia
untuk keluarga
kerna aku tahu kalau aku kehilangan dia,aku takkan mendapat seorang yang memahami seperti dia.

Ya Allah,kau lindungi ibu ku dan keluarga ku dari sebarang bencana.
Ya rabb..jauhkan kami dari segala kesusahan
berikan dan permudahkan urusan kami Ya Rabb
bentangkan kami rahmatmu
hindarkan kami dari sebarang persengketaan yang boleh memecah belahkan kami
berikan kami kebahagiaan dunia dan akhirat...aminn


Kepada emak,
terima kasih atas segalanya
kak long akan buat yang terbaik untuk masa depan k.long dan keluarga kita.
dan buat semua ibu-ibu,mak,umi,bonda,mummy,mama... HAPPY MOTHERS DAY.

No comments:

Post a Comment