Monday, August 2, 2010

Terima Kasih Cinta.

Lama sungguh ak tak menulis kat sini.
Assalamualaikum,semua.
Maybe kedatangan Coretan ak kat blog kali ini agak cynical.
tapi,ingatlah..apa yg ingin ku nyatakan disini.
Kalian sendiri tentukan "benar" dan salahnya"
Mungkin dulu aku diam,ak kurang bersuara.
Kini ak bangkit
Bangkit utk menemukan kebenaran
hak yg harus ak tentukan utk diriku
dan mereka di sekelilingku.


Tak payah nak ku ceritakan semua.
Yang penting kau dah buat separuh hidup ak merana
bukan aku menagih simpati or what so ever.
tapi,ini luahan dari hati nurani seorang wanita.
Ya,benar.
aku kadang2 kalah dengan rasa hati
hati kata mahu mati
tapi,mana mungkin aku hendak mati
aku harus bangun
bangun untuk meneruskan hidup tanpa kau.
sekali lagi,kau .

Mungkin aku pernah buang kau sebelum ini
tapi,ingatlah
sebenci2 aku
semarah2 aku
aku hanya seorang manusia
manusia yang kurang sempurna
bila kurang sempurna
semua jadi haru
bila haru tentu segalanya haru biru

Nak ku nyatakan lagi
Kau kadang2 buat aku sabar separuh daripada apa yg patut aku sabar.
kadang2 aku nak bertindak di luar batasan
tapi aku tahu
siapalah aku nak dibandingkan dengan kau

Kau ada harta
aku ni kurang berada
kau ada segalanya
aku baru nak mulakan pula
tapi,ingatlah Kau
sekali lagi, Kau
Kau ingat aku nak leraikan masalah ini
semudah itu?
kau mesti rasa aku biarkan kau kan?
kau mesti rasa aku sudah ada yang lain kan?
kau silap,wahai arjuna
kau silap
aku bukan murah
maruah aku bukan galang ganti bagi segalanya.
aku ada keluarga
aku ada mak dan abah
aku sayang mereka
aku sayang Kau selepas mereka
tapi,aku dapat apa?
aku dapat "pengantungan"
pengantungan daripada kau

Ingatlah Arjuna
aku mungkin senyap
di mata kau
aku mungkin bisu dan tuli
di hati kau
Tapi,percayalah
aku sehingga kini menunggu
menunggu jawapan utk segalanya

Kalau dulu aku bertahan sebab Kau
sebab Kau di hati Aku suatu masa dulu
Kini Aku akur
Aku akur
yang mana
segalanya tlah berubah
berudah dek naif diri Kau
atau kertelanjuran kau menelaah hati dan rasa hati aku.

Jangan buat onar,wahai arjuna
kelak makan diri Kau
Ingatlah mereka mendoakan kau
mendoakan segalanya buat kau
Kau disini menuju ke jalan yang boleh ku nyatakan "hina"
Sekali lagi,
aku tiada niat nak hebahkan buat semua.
tapi
Aku rasa setakat ini sahaja yg harus ak bertahan
Cukuplah atas segalanya.
Ini sahaja yg aku sempat bertahan

No comments:

Post a Comment