Monday, August 23, 2010

Puas sudah.

Assalamualaikum.
Kembali lagi aku
ke tinta maya ini.
kadang kala tak tahu apa yang patut aku ungkapkan disini
sekadar menceritakan ujian yang mendatang setiap hari.
atau pun mengeluh dikala ujian melanda
dan tinta maya ini yang ku pilih untuk mencoretkan segalanya.
Alhamdulillah
sekali lagi ku panjatkan syukur kepada-Nya.
kerana aku telah berjaya
mengaharungi segalanya
dengan tabah
musykil kalian?
apa yg berjaya aku harungi itu?
masalah personal kah
masalah study kah?
Ya...kedua2 nya sekali
Aku tahu
aku insan yang lemah
tapi tetap berdiri akur
untuk menerima segalanya
sebab bagi aku.
ini yang harus aku terima
setelah sekian lama
aku melupai DIA..
Ya Rabb.
Kau yang maha agung.
Jika aku tersungkur lagi
Kau pimpinlah aku,Ya Rabb..
Puas sudah aku
mencoretkan kata kata hiba,amarah,keluh kesah
kini aku puas
puas untuk menghela nafas yang lega
lega kerana aku telah berjaya
melepasi satu fasa
fasa kesukaran hidup.
Namun,yang dihadapan
masih banyak lagi onak ranjau
yang aku pilih
untuk aku harungi..

1 comment: