Sunday, August 8, 2010

Sayangi Diri sendiri.

Alhamdulillah.
syukur ke hadrat ilahi
aku diberi peluang sekali lagi menulis di tinta maya ini
sekali lagi.

Semalam sempat meraikan ulangtahun mak dan abah.
"Happy Belated Anniversary to my parents".
and celebrated my belated b'day also in
Sekinchan Ikan Bakar,Centrum Setiawangsa..
For those yang nak mencuba,aku berpendapat tempat ini terbaik.
Baik dr susun atur tempat,rasa yang okay di tekak aku.
Aku rasa terharu sangat semalam,kerna adik2 pulang.
dan sempat kami meraikan nya bersama.

Tajuk sahaja dah berbunyi "sayangi diri sendiri"..
aku tak tahu kenapa lately ni
aku makin sensitif
makin peka dengan kehendak aku sendiri.
bukan bermakna aku lupakan orang disekeliling aku
tapi,aku rasa.
Cukuplah.
cukuplah aku bertahan.


Aku sudah 22 tahun menerjah onak ranjau
yang aku fikir belum teruji sebelum ini
tapi,bila sekali aku diuji
aku seakan rebah
rebah dek kerna aku tak mampu nak
harungi berseorangan.

Hanya rakan rakan
dan Allah tempat aku mengadu.
aku takbisa nak menceritakan segalanya pada
mak dan abah.
aku lemah
aku lemah kerana aku tak mahu dilihat lemah
dipandangan mata mereka.
Namun,hakikatnya
"mak,abah...kak long dah penat"..
ketahuilah mak ,abah..kak long nak mak abah tahu
kak long dah bahagia dengan kehidupan sekarang
yang di mana kak long lupakan seketika sebelum ini.
Kak long tak mampu nak ceritakan segalanya.
kerna kak long nak mak abah tahu
kak long kuat dipandangan mata kalian
kak long menipu,jika kak long tak bersedih
tapi, sekarang semua tlah terbukti.

Buat rakan2 yang membantu diri ini
hanya doa yang aku titipkan untuk kalian
kalian pembakar semangat aku untuk maju kehadapan
untuk berjaya dunia dan akhirat.
tanpa kalian disisi
mungkin aku rebah

Nurathirah Tarmizy
kau bermakna buat aku
kau sahabat sejati aku

Noorhanisah Khalil
Thanks Nissa.
Allah mempertemukan kita sebelum ini
ada hikmahnya
sehingga kini kita menjadi sahabat sejati.

Kak Fatin Filzah
Akak,Akmar terharu..
akak pembakar semangat,ma..
bila ma jatuh ,ma igt akk
akk..doa akmar mengiringi kejayaan dan kebahagiaan akk.


dan buat kalian yang namanya tiada di atas,
ak mohon maaf.
bukan kalian tidak bermakna buat aku.
tetapi jika ingin ku senaraikan disini..
mungkin belum tentu tamat hingga akhirnya..

Akhir kata,
Semoga Allah dapat membalas jasa kalian
serta doa ku mengiringi kalian.

**aku kini sedang belajar erti "sayangi diri sendiri" dan menghargai diri.
bukan tak sayang sebelum ni
tapi, kekuatan utk menyayangi diri sendiri sebelum ini
belum cukup kuat dan utuh.

No comments:

Post a Comment