Thursday, August 5, 2010

Buat Aku Tersedar

Assalamualaikum semua.

Akhirnya dapat juga
ak melahirkan idea yang "tah apa apa" kat sini.
dan meluahkan apa yg aku rasa.
ya,benar

bukan semua aku nak ceritakan
bukan agenda nak buka pekung di dada.
tapi,ak harus mengerti hati ini perlu di jaga
perlu di cerita utk menjadi pedoman semua
kalau xbanyak,sikit pun jadi.
Sebab jika kita berkongsi
kita sedikit sebanyak meingingati manusia
disekeliling kita
kan ingat mengingati amalan yg terbaik
dan harus diamalkan
nak2 bg kita yg berpegang teguh pada ajaran-Nya.

Baiklah,
topik utama belum lg aku kupas
banyak betul membebel kat atas tadi.
apa yg aku tersedar?
ak tersedar yang mana.
hidup xselalu gembira
ada kala sedih
ada kala gembira
ada kala sunyi
ada kala meriah

dan dengan segala rasa yang ada
aku kuat
kuat sekuat kuat nya
bak kata one of my bestfriends.
"sampai bila nak meratapi kesedihan"
enjoy till d fullest in our life.
"enjoy" dalam konteks yg ak nyatakan tadi
ialah,enjoy dalam bahasa yg mudah nya bersuka ria berpada pada
sebab kalau tak berpada pada tu la jadi Padah dan Parah.

Aku pernah rasa terhina
di maki
di tengking
di herdik
semua tu asam garam dunia
kadang2 aku tak betah utk menyatakan bahawa aku sudah tenat
tenat memendam rasa
tenat menjaga hati dan perasaan manusia lain
dan akhirnya aku kalah dalam permainan rekaan manusia

Alhamdulillah bila aku kutip semangat lalu
semangat ketika aku kuat hati dahulu
semangat untuk bonda dan ayahanda tercinta
aku jadi tegar
tegar untuk segalanya
tegar menyatakan "tak semua manusia itu sempurna"
dan kini aku masih meminta pada-Nya
agar dapat ku kumpulkan lagi kekuatan yang ada
Ya Rabb
jika dulu ak hanyut dengan arus dunia
kau menduga aku
tapi,kini
aku sedar
sedar dan sedar kembali
bahawa aku telah jauh meninggalkanmu Ya Rabb
pandulah aku Ya Rabb
aku tidak mahu menjadi aku yang melupaimu suatu ketika dulu,Ya Rabb.

No comments:

Post a Comment