Sunday, June 20, 2010

Siapa Rasa Dia Betul versi Si Muda








Alkisah bermula cerita hikayat
antara Si Muda dan Si Tua.
yang Si Muda dengan ego nya.
Si Tua pula selalu berasa dia yang betul.
Maka berlakulah episod " siapa rasa dia betul".

Si Muda tadi amatlah hangen dengan kerenah
Si Tua xcukup inci ni tadi.
Boleh pulak kan dah dapat seat,
panggil la satu family besar duduk di seat yang sama.
sok sek sok sek.
"eh ko panggil mak cik ko duk sini",eh ko pegi duk atas la.
flight ni free seat.

Si Muda dengan angkuhnya berkata "pakcik duduk ajelah,flight ni free seat"..
amek kau.
bukan apa.Si Muda tadi hangen sejak awal utk menduduki seat nya.
dengan kejadian Si Tua memijak kain nya.
Kejadian Si Tua pegang seat depan sampai terkena kepala emak Si Muda ni tadi.

Alangkah hangen mak Si Muda tadi hingga berpaling ke arah Si Tua tak cukup inci tadi.
macam mana Si Muda tak hangen macam ni??
Kau duduk diam2 sudah.
flight ni free seat.
tak paham bahasa apa?
bape kali travel,pakcik?(bukan nak berlagak,atleast paham arahan laa)

akhirnya,sampai juga ke destinasi yang dituju.
xkeluar lagi dari perut kapal terbang.
*tuuut tuuut* (telefon Si Tua tadi berbunyi)
sok sek sok sek
"haa ak dah sampai ni,flight penuh la.
sana cuaca panas,tapi syukur lah dah sampai sini
itu pun ada jugak yg tak bersyukur"..

*gulp*
apakah Si Tua ini cakap?
perli aku kah?
atau orang lain kah?
tapi yang penting,Si Tua cukup buat Si Muda tercabar.
nasib baik saya berhati perut pakcik
mak ayah saya xpernah ajar saya kurang ajar dengan org tua.
tapi,pakcik lebih.
so,saya nak bgtahu.
"terima kasih atas momen atas kapal tempoh hari"

No comments:

Post a Comment