Wednesday, June 2, 2010

Jauh aku pergi.

Ya,aku tahu semua dah berakhir,semua tiada erti.
tapi..manusia tetap manusia.
hanyut dengan kealpaan dunia.
hanyut dengan kemewahan sementara.
tapi,aku telah menjadi sebahagian dari itu.
sebahagian yang lupa diri.lupa di mana aku bermula
dimana aku berpijak
tapi,aku mungkin betah meninggalkan kenangan.
kenangan yang membuatkan aku tegar sehingga kini
tegar dengan kesabaran manusia.
mungkin inilah kifarah padaku.aku terima ya-rabb.
aku bersyukur.
jika ini yang menguatkan aku untuk berdiri teguh.
tanpa menoleh lagi..

teman,rakan,shabat.aku rindu kamu yang dulu.
kamu yang sama2 berjanji seia sekata
sehati sejiwa.
aku tahu itu rencana yang lalu
tapi bisa mungkin kita kembalikan ia semula.

aku pinta agar semua ini hanya sementara
atau hanya aku yang masih bermimpi.
ya allah kembalikanlah aku pada jalanmu.



kenangan lama di smkde.
from left: ayoi,ijan,me,ida,amy..

No comments:

Post a Comment