Monday, February 21, 2011

Bukan berhenti itu mati.

Berat rasa biarkan itu berlalu
tanpa aku rasa ia seakan memakan diri
memaksa rasa itu hadir
sesuatu yang bukan aku

terkadang sayang itu datang
aku sanggup berkorban untuk segalanya
tapi aku leka
leka bahawa terkadang apa yang baik untukku,belum tentu baik untukku

Salah untukku berterus terang
penat meluahkan apa yang terpendam
rasa untuk pergi seakan tersekat
tersekat antara sayang dan masa depan

bait kata. rasa seakan kembali
mengenangkan momen sementara sayang
apakah aku perlu akur melepaskan?
atau terus begini?
keputusan telah dibuat
terus terusan aku menyalahkan diri

Tapi,benarlah
ini sebahagian masa depanku
masih ada yang belum ku tunaikan
harapan mereka yang ingin melihat kejayaanku
aku perlu terus kuat

"kakak mira tabah"..
"bijak dalam buat keputusan"...
"ada yang lebih baik untuk kau".....
bait-bait kata mereka untuk memberiku semangat

aku masih terus disini
menanti untuk sebuah kebahagiaan
kebahagiaan yang aku pasti
mungkin bukan sekarang,mungkin nanti....
dan bukan berhenti itu mati.....


No comments:

Post a Comment