Tuesday, November 16, 2010

Erti sebuah pengorbanan

Salam,

sedar tak sedar..sudah dua hari aku dah selesai final exam for ths semester..
Alhamdulillah semua sudah berjalan lancar.
harap2 apa yg dihajati,tercapai..aminn~
Kemudian, bermula esk..kita bakal menyambut Aidiladha..
diharapkan kepada mereka yang pulang ke kampung,berhati2 memandu dan semoga selamat sampai ke destinasi yang dituju.
kepada rakan2,sahabat handai dan saudara mara yang dekat dan jauh,seribu kemaafan dipohon andai diri ini melakukan kekhilafan pada kamu kamu sekalian.

P-E-N-G-O-R-B-A-N-A-N..
Apa yang kita telah korbankan selama ini?
cukup kah rasanya nilai dan erti pengorbanan kita selama ini?
bagi diri aku, selama 22 tahun berada di bumi fana ini, tak banyak yang aku korbankan.masih banyak yang perlu di muhasabah kan.

Mungkin pengorbanan aku
x sebesar emak yang melahirkan,menjaga dan mendidik diri aku serta abah yang banyak menjaga,mendidik dan memberikan sepenuh kasih sayang pada aku adik-beradik.Alhamdulillah pengorbanan mereka berdua "menjadikan" kami seperti sekarang.
Tak ternilai rasanya.begitu juga buat kalian yang masih mempunyai "dua permata berharga" dalam hidup kalian..hargailah mereka.

Pengorbanan hati dan perasaan.
Aku mungkin tak sekuat kalian untuk berkorban hati dan perasaan
tapi aku harus dan perlu belajar berkorban untuk itu semua
mungkin isi nya terlalu subjektif,tetapi untuk menilai ketulusan sebuah pergorbanan itu hanya kita dan DIA yang maha mengetahui..

Akhir kalam,salam Aidiladha buat anda sekalian~

No comments:

Post a Comment